Αποστόλης Αϊβαλής

Apostolis-Aivalis

Είναι μεγάλη μας τιμή και χαρά να εγκαινιάζουμε την ενότητα των συνεντεύξεων με τον Κ. Αποστόλη Αϊβαλή!

SMC:Γιατί και πως ξεκινήσατε να ασχολείσθε με το ψηφιακό marketing;

Ήταν αναπόφευκτο & love at first sight. Το 1994 και ενώ ήμουν ένας junior marketer wanna be και ενώ μόλις είχε εμφανιστεί και ανακαλυφτεί το internet, εγώ άρχισα να φτιάχνω web pages. Δεν υπήρχε άλλος δρόμος παρά να ακολουθήσω την τεχνολογία. Με ενθουσίαζε το τι μπορώ να κάνω με το Internet. Τότε ήταν απλώς εργαλείο και ήταν άγνωστο πως θα εξελιχτεί. Tο 1996 εργάστηκα για μια εταιρία internet, αργότερα δημιούργησα μία εταίρα πώλησης ad server, αργότερα μία εταιρία μεταπώλησης web site ads την οποία πούλησα. Όταν αργότερα το 2005 το internet εξελίχτηκε σε πραγματικό εργαλείο και η αγορά ωρίμασε κάπως, δημιούργησα την πρώτη επιχείρηση social media, την Real Stars. Τότε προωθούσαμε καλλιτέχνες στο MySpace και στο Hi5. Αργότερα με την έλευση του Facebook αυτή η εταιρία έγινε η Real Brands και κατόπιν to 2009 η Social Brands, την οποία το 2011 κατάφερα να πουλήσω στην Web Marketing Therapy καθώς κατάλαβα πως τα social media ως υπηρεσία δεν είχαν πια ιδιαίτερο κέρδος γιατί είχαν ήδη αρχίσει να γίνονται commodity. Από τότε εστιάζω μόνο στο digital strategy και εκπαιδεύω άλλους.

SMC:Θεωρείτε υπερβολικές ως ένα βαθμό τις απαιτήσεις για θέση digital marketing σε αγγελίες εργασίας στην Ελλάδα;

Ναι. Οι εργοδότες κάθε είδους δεν γνωρίζουν το digital & social media αντικείμενο ακόμη, το value chain, τις ειδικότητες και τις ανάγκες κάθε θέσης. Έτσι βάζουν σε μια αγγελία οτιδήποτε ακούνε, διαβάζουν ή βρίσκουν στο internet. Έχω δει μάλιστα γνωστά digital agencies να κάνουν copy paste αγγελίες άλλων με την λογική αφού το κάνει αυτός και εμείς. Μία υπερβολική περιγραφή που τα ζητά όλα είναι αδύνατο να βρει τόσα hard & soft skills σε έναν εργαζόμενο. Όπως είναι αδύνατο να αυτός ο εργαζόμενος να μπορεί να τα κάνει όλα αυτά που ζητούν σε ένα 8ωρο. Κάποιοι εργοδότες το γνωρίζουν αυτό αλλά το παραβλέπουν. Οικονομική κρίση βλέπετε, δεν υπάρχουν πολυτέλειες.

SMC:Θεωρείτε ότι διαφοροποιείται σημαντικά η κατάσταση στο συγκεκριμένο τομέα στο εξωτερικό σε σχέση με τη χώρα μας;

Σαφώς ναι. Το 2009 για παράδειγμα που ήμουν στην Αμερική στην Καλιφόρνια οι θέσεις εργασίας ήταν ειδικευμένες. Ζητούσαν UI & UX designers, Digital & Social Analysts, κ.ο.κ. Ή ζητούσαν συγκεκριμένα functions τα οποία ήταν digital enabled όπως Digital & Social Media PR, Digital & Social Media Reputation Managers, Web Advertising Managers, Digital & Social Media Copywriters κτλ. Από τότε έχουν περάσει αρκετά χρόνια και εμείς βρισκόμαστε ακόμη στο one-man-show του Social Media ‘Manager’ που πρέπει να τα κάνει όλα για όλους.

SMC:Πιστεύετε ότι απαιτούνται γνώσεις marketing για την ενασχόληση ατόμων με το digital marketing;

Εύκολη η απάντηση: ναι. Marketing strategy + marketing management + marketing communication. Όσοι προέρχονται από το marketing ή την διαφήμιση ή την επικοινωνία κατανοούν το γιατί, το πού, το πόσο και το πώς να μιλούν σε καταναλωτές και πελάτες. Άρα πρέπει να μάθουν μόνο τα digital & social κανάλια και τεχνικές για να συνεχίσουν να κάνουν την δουλειά τους. Αυτό χρειάζεται μόνο μία σοβαρή κατάρτιση σε ένα πλήρες diploma όπως για παράδειγμα το Professional Diploma in Digital & Social Media της KnowCrunch. Όσοι από την άλλη έχουν μάθει εμπειρικά τα digital & social κανάλια προερχόμενοι από την τεχνολογία, το IT ή το mobile θα πρέπει να σπουδάσουν από την αρχή marketing & advertising προκειμένου να μπορούν να προωθήσουν σωστά ένα brand και αυτό δεν είναι απλή κατάρτιση αλλά βασική εκπαίδευση.

SMC:Έχετε να μοιραστείτε μια εμπειρία μαζί μας ( αστεία/περίεργη) στα όσα χρόνια δραστηριοποιήστε στο συγκεκριμένο κλάδο;

Καθημερινά ζω τέτοιες εμπειρίες, ακόμη και σήμερα. Δεν έχουν αλλάξει και πολλά. Παρόλα αυτά θυμάμαι αρκετές ‘δυνατές’. Το 1995 όταν παρουσιάζαμε σε Έλληνα επιχειρηματία να φτιάξει web site και καταλήξαμε να συζητάμε πόσο θα του κοστίσει, εμείς του δώσαμε μία τιμή και αυτός μας είπε πώς γνώριζε τον Ιντερνέτ (ο τόνος στο έ) και θα έπαιρνε καλύτερη τιμή. Ένα χρόνο μετά το 1996 είχαμε φτιάξει ένα web site το ekloges96.org όπου οι τότε λίγοι χρήστες διάβαζαν τις θέσεις των υποψήφιων βουλευτών και έστελναν στα profiles τους email με ερωτήσεις και ανέμεναν απαντήσεις. Οι βουλευτές παρόλα αυτά που δεν το συμπαθούσαν καθόλου όλο αυτό απαντούσαν με fax και εμείς έπρεπε να δακτυλογραφούμε τα fax και να απαντάμε εκ μέρους τους. Άλλη μία εμπειρία που θυμάμαι ήταν μία παρουσίαση που είχα κάνει το 1998 στις 3 μεγαλύτερες δισκογραφικές της Ελλάδας με σκοπό να φτιάξουν και να προωθούν ένα MP3 shop με downloads ενώ παράλληλα θα προωθούσαν τους καλλιτέχνες τους στο Internet. Θυμάμαι ακόμη τι μου είχαν πει: «εμείς αγόρι μου δεν θα πουλήσουμε ποτέ τέτοια πράγματα». Αστείο αλλά 10 χρόνια αργότερα το 2007 η SonyBMG με προσέλαβε ως Σύμβουλο για να τους βοηθήσω να μπούνε στην Digital εποχή. Ήταν όμως πολύ αργά. Πιστεύω θα συνεχίσουμε για πολλά χρόνια ακόμη να ζούμε τέτοια.

 

Εμείς σαν Social Media Circle να ευχαριστήσουμε τον Κ. Αϊβαλή για το χρόνο του και τη συνεργασία του, και να του ευχηθούμε καλή συνέχεια στη λαμπρή του πορεία!!

 

Λίγα παραπάνω λόγια σχετικά με τον Αποστόλη Αϊβαλή

Managing Partner, AIVAL.COM

Ο Αποστόλης Αϊβαλής είναι Managing Partner της AIVAL.COM και σύμβουλος επιχειρηματικής στρατηγικής σε επιχειρήσεις και startups. Έχει ειδίκευση και εμπειρία στις αγορές consumer & enterprise internet, social media, gaming, music, advertising, technology, media και mobile στις οποίες εργάζεται περισσότερα από 19 χρόνια ως στέλεχος, mentor αλλά και επιχειρηματίας.

Συν-δημιούργησε την PowerΝet το 1996, τα Web Awards (τώρα ERMIS DIGITAL) το 1998, την ArboMedia το 2001, την Real Brands το 2007, την Social Brands το 2009, το StartupDay event το 2009 και το Startup Nation το 2011. Είναι επίσης δημιουργός του Digital & Social Media Marketing Diploma ενώ εκπαιδεύει στελέχη σε επιχειρήσεις, κολέγια και πανεπιστήμια από το 2007.

Βρείτε τον Αποστόλη στο προσωπικό του site, στο Facebook page του, στο LinkedIn και στο Twitter.

Apostolis-Aivalis-2

The following two tabs change content below.

Elena Mamouna

Social Media Strategist | Online Marketer
Πτυχιούχος Marketer, με κέρδισε ο κόσμος των Social Media. Ένας κόσμος που εξελίσσεται καθημερινά! Ελάτε να ανακαλύψουμε μαζί το μοναδικό αυτό κόσμο των Social Media αλλά και πως μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις απεριόριστες δυνατότητες τους! Live social, Think Digital!

Comments

comments